Selasa, Februari 10, 2009

Pengalaman aku




sambungan pengalaman aku ya.....
sebulum aku ditolak keluar dari wad bersalin ada masalah yg aku harus lalui.. di mana doktor pelatih yg di tugaskan malam tu belum berapa mahir utk menjahit lagi .. so dia jahit.. tapi bila dah hujung dia GIVEup sebab masih ada yg tak berjahit .. aku dah sakit sangat ... nurse panggil doktor lain (perempuan lagi) bila dia sampai dia tengok aku dia kata dah beranak dah.. cantik kan bahasa dia ....
aku tersenyum... dah tu dia bukak balik jahitan tadi... pakai gunting .. aduhiiiii sakit nye...dia pun jahit samapi siap...lamajugak aku kat situ ... mak dah hubby aku tunggu kat luar.. mak mintak izin nak tengok baby aku .. nurse pun tunjukkan .. so masa hubby aku azan kat telinga baby aku aku tak nampaklah ....
tapi mak cerita tangan hubby aku gigil2 .. mak aku takut hubby aku terlepas je... then mak pun tolonglah,,,heheheh
bila aku ditolak kuar dari wad tu , aku rasa macam tak masuk lagi.... cukuplah sekali je....
mak dan hubby teman sekejap sebab masa tu jam kul 1.30 pagi.. mak pesan jng bangun takut tak kuat lagi mak buat kan air milo supaya aku tido .. terus terang aku ckp aku tak ada selera nak makan @ minum... sebab sakit ..mak pujuk suruh minum sikit jadilah ... aku pun minum sebab nak jaga ati mak .... duduk wad biasa kan so bila aku dah siap je .. ada member kat situ yg tak bersalin tengok baby aku semua ckp besar baby aku 3.2 kg je pada aku biasa je...

esok nye mak naik lagi ..luck nye aku sebab masa ne mak tak keja so mak bole take care aku lebih sikit..heheh sorry ya adik2 aku ne rezeki aku .. hhuhuhuhuu...
mak mandikan aku siap kan baby aku .. ok masa mandi tu aku nak pengsan sebab aku tumpah darah ,,, so nurse suruh aku byk kan rehat ... pas tu aku mintak tukar katil sebab katil yg aku duduk tu tinggi sangat ..
mak aku tanya nurse .. pas tu tukar lah katil .. masa tengah tukar katil aku jln gi kat katil depan tiba aku pengsan lagi kali ne aku betul2 jatuh .. ok masa aku pengsan ne aku tak tahu apa2 sedar semua org panggil aku siap kena sepak2 lagi....
then bila sedar je .. aku oun say sorry sebab susahkan semua org ..

pagi kul 10 aku tanya doktor bila bole balik .. doktor suruh balik tengahari sebab katil tak cukup ..agak nye ramai yg nak bersalin .. so kul 11 aku gi chekck so doktor bole balik ..
p/s: doktor tu .. tahun depan kita jumpa lagi ya....
aku ya kan je.. hehehehe
masa balik aku jumpa kak long yg kebetulan nak tengok aku dan baby ..
so jumpa kejap kat HBSA JB pas tu mak ajak kak long gi rumah ...
sampai di rumah mak layan kak long ...
hubby aku happy sangat wajah dia berseri2 yalah org dapat anakkan aku faham ...
selain hubby da mak abg dan akak shila selalu masuk bilik tengok baby aku ...
Nama baby aku IZZUL HAKIMI .....
4 hari selepas kelahiran hamiki , hakimi di sah kan sakit kuning apa lagi mak cari ubat bagi susu kambing selain daun yg pahit tu ...
petang en hubby balik emak ajak gi hospital sebab nurse dah pesan takut baby prob.. enhubby pun siap2 aku tahu en hubby tak hilang penat lagi dah terkejar2 ke hospital lagi...
sampai hospital en hubby nangis sebab baby kena cucuk pakai jarum utk kuar kan darah nak uji lah tu...
bukan sekali tak dapat belah kanan , kiri pulak ,, tak dapat kat tangan kat kaki pulak kiri dan kanan .. tu yg en hubby sedih, chem pulak kat rumah sebab masih pening dan pengsan ,, balik tu en hubby tak bawak baby sebab baby kena tahan.. apa lagi air mata chem bagai hujan....
satu dugaan yg tak dapat chem lupakan sampai bila2...


"Ketahuilah sesungguhnya secebis kasih membuat kita sayang...
seucap janji membuat kita percaya.. sekecil luka akan membuat kita kecewa..
tetapi..
sebuah persahabatan akan selamanya bermakna.."

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Izzul Hakimi

izzati khairina

Izzul irfan

kelas hakimi 5 maju

kelas hakimi 5 maju

Jom Dengar ne... best