Khamis, Januari 15, 2009

Pengalaman aku

17.03.2005 jam 5.00 pagi aku dikejutkan dng tanda2 utk baby aku dilahirkan ...

aku :Abg..abg... tengok ne air apa.....
hubby :Abg mana tahu, hmmm tapi awak dah sakit ke?
Aku :Entah tak sakit pun...
hubby :Jom gi umah mak....

Pagi tu aku dan hubby aku gi mak aku, dari pasir gudang ke tampoi ..bukan nye lama sangat .. tapi aku gerak awal takutkan kesesakkan lalulintas....
biasanya jem...
samapi umah mak ... mak tanya napa pagi2 dah samapi .. so aku pun cerita lah apa jadi kat aku .... selang beberapa minit makcik aku pun sampai...
rumah dia sebelah2 je .... kat tampoi ne dlm satu kawasan mak, kakak dan adik nye berjiran .. meriah sangat ...

mak pun bergegas ke dapur .. buat air kopi campur dng magerin, pas tu mak buat air halba.. aku ne jenis tak suka makan ubat air ... so sebab nak cepat bersalin so aku pun minumlah....
jam 7.00 pagi aku sampai di Hospital Sultanah Aminah,jururawat suruh aku tunggu lama sangat kul 8.30 aku di panggil masuk bilik sarigan, nurse tu pun buatlah keja dia ... cek2 tiba waktu scan... dia panggil doktor

Nurse : Doktor2 tengok ne, someting prob....
Doktor : Awak pernah buat scan tak masa awal2 kandungan ....
Aku : Saya ada buat, tapi saya tak mintak copy....
Doktor : Kenapa?
Aku : Saja je ...tapi doktor ckp ok je (sebab nya kena bayar RM10 tu )
doktor tu berlalu bergitu saja .....
Aku :kenapa ada prob? heran kenapa doktor yg scan dulu tak ckp apa2 ....
NUrse : Awak tak suka ke nak tengok anak awak.sebenarnya awak dpt kembar tapi ada masalah sikit sebab seorg anak awak tak sempurna dan seorg lagi sempurna... hmmm..
doktor tu macam melepaskan penat atau di macam kecewa....
Aku : terkejut HA...tiada kata yg kuar .. hanya air mata .....ya Allah ampunkan dosa2 ku....
Nurse :Biasanya klu dari awal bole di selamatkan.... tapi kita tunggu doktor besar...
saat yg dinanti sudah samapi....

Doktor cina:big prob....
nurse :twin.. have prob
nurse ne pun tunjuk gamabr scan tadi,
Doktor cina: sabar ya,, biar saya periksa dulu.....
doktor tu pegang lah perut aku.. dia senyum je..

Doktor cina: jng takut ne cuma air saja
Aku : Amin..ya Allah.... syukur sangat....

Aku pun di bawa kuar dari bilik saringan...ke wad biasa.... 17.03.2006 masih bole senyum dan ketawa... siap angkat2 anak org lain....18.03.2006 masih sama je, tak rasa sakit pun... selain mak , makcik dan adik - beradik aku risau...
tidak tertinggal hubby aku tak makan selama 2 ari tu.. aku ckp makan lah .....
so time dia tengok aku dia makan dng aku itu pun utk jaga ati aku .. aku tahu...
setiap mlm dia datang tengok aku ... samapi kul 12.30 mlm 18.03.2006 jam 1.00 thgari aku gi scan lagi ... doktor ckp air dah kering sangat .. naik wad je aku terus di masukkan ke wad besalin..... lebih kurang kul 2.30 thgari.... tak bole gi mana2 baring je atas katil tu samapi baby aku kuar .. itulah kata nurse kat wad tu...
aku senyum je...ada nurse datang bawa air satu botol mineral basar kata dia mak aku bagi aku pun minum tapi dia (nurse) tak kasi minum byk2. jam berlalu jam 09.00 mlm hubby aku marah sebab tak dapat tengok aku dari tghari lagi.... 09.15 hubby aku dibenarkan masuk... utk tengok aku... masa ne sakit aku dah sampai... sakit sangat.... air mata aku kuar aku ckp kat dia aku sakit dan anak kita LELAKI dia tak tak apa Lelaki ke Perempuan dia terima apa je.
dia di halau....kuar sebab ada org nak besalin...so dia kuar siap cium dahi aku
sempat aku minta maaf ..
jam 12.00 mlm sakit aku semakin kuat... aku siap dng muntah darah...sakit nye.....

nurse: Kak dah sampai masa utk bersalin ya....
AKu :hmm dah sakit sangat ... ne (tengok jam 12.15 mlm)
Nurse: ne biasa kak....

seorg doktor,4 org nurse dan aku dlm bilik tu ....
tepat jam 12.45 bayi aku di lahirkan.dan pukul 01.00 pagi aku ditolak ke katil
aku .. emak dan suami sedang tunggu di luar wad bersalin....tersenyum....
seterus nya nantikan akan datang

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Izzul Hakimi

izzati khairina

Izzul irfan

kelas hakimi 5 maju

kelas hakimi 5 maju

Jom Dengar ne... best